8 Temmuz 2011 Cuma

FRİEND FEED DİLİ VE EDEBİYATI

İki şekilde öğretim vardır. Çevrim içi ve dışı. Birinci seçenek adından da anlaşılacağı üzre; canlı canlı yapılır. Diğeri ise dışarıdan, siz online olamazken.

HANGİ DERSLER İŞLENECEK

I.DÖNEMDE; Konuşma dili, işaretlerin anlamı, fotoğraf yükleme
II.DÖNEMDE; Kavga etme teknikleri, cadalozlarla başa çıkma dersleri, Ve FF dilini nerede nasıl kullanacağınız , değişik kelimelerin anlamı,

Görüldüğü gibi dersler gayet keyiflidir. Çalışan kazanır. Dersleri iyi dinlemeniz, katılımcı olmanız yeterli.

Madem FRİEND FEED dilini öğreniyoruz; kısa kısa size bazı küçük notlarım olacak.

NE NEDİR?

ATARLANMAK;
Bu dilimize yeni kazandırılan çok renkli bir kelimedir. Hayır, hayır, o sizin döneminizdeki atari oyunu ile alakası yok. Bilgisayarda oynanıyor yine ama bu öyle değil.Yani sinirlenmek, yani birinin lafına atlamak gibi bir anlamı var. Diyelim sosyal medyadan bir arkadaş FEED açtı. Yani birşeyler açıkladı o dikdörtgen içinde. Siz” heh, bak bana hitaben yazdı bunu hemen dersini vermeli” şeklinde hareket ederseniz Atarlanmış olursunuz. (Bende yeni öğrendim , umarım doğrudur.)

GİDERİ VAR; Bana bir sosyal medya arkadaşım dedi ki.” O kızın gideri var mı ?” Ben de zengin mi , iyi bir geliri var mı zannettim. “Nerden bileyim” dedim. “Belki de vardır iyi bir gideri” Güldüler. Meğer o değilmiş. Hani işe yarar mı? sevişilecek biri mi? bize de bir iş çıkar mı? gibi ayıp bir anlamı varmış. O yüzden sakın bana bunu bir daha sormayın. Giderim , gelirim yoktur benim.

STAYLA
; Yok, bu bir Rock şarkıcı ismi değil. Yoo , Boşnakça da değil. Bu "stil" anlamına geliyor. Mesela bir fotoğraf koyarsınız . Yan yan bakmışsınızdır, yüzünüzde pek bir mahsun ifade. Altına not düşer çevrenizdekiler hemen. “AA Küçük Emrah Styla” diye. Yani Küçük Emrah gibi boynu bükük çıkmışsın demek istiyorlardır. Evet canım, söylerken çok seksi geliyor bana da staylaaa...

ÖZET GEÇ PİÇ; Bir konunun altına toplanırlar. Uzar da uzar.. konunun başlığında “bugün çok güzel bir gün, ben ata bindim, bisiklete bindim” gibi bir duygu -durum bildirimi vardır. En alta baktığınızda” Sensin Kürt, piç” diye bir yorum çıkar. Haydaaa!!!... ne alaka dersiniz. Mutlaka aralara çok eksantrik yorumlar girmiştir. Hepsini nasıl okuyacaksınız şimdi.. hemen bir işaretle “özet geç piç” derseniz iyi yürekli bir arkadaş size bir satırlık yorumla durumu bildirecek ve sizi zaman kaybından kurtaracaktır.

ÇOK GÜSELSİİNNN
; Bildiğiniz” çok güzelsin” in emo”casıymış bu . EMO mu ne demek? Tabii tabii , zevkle açıklayayım. Duygusal yani (emotion) dan geliyor, yani tıpkı benim gibi. Fotoğraflarda kafa yana yatıktır, zayıf olurlar(ee tabi duygusal insan bunlar . et ye, göt ye, sonra nasıl duygusal gözükecekler o kilolarla?) . Siyah dar pantolon giyerler, bacakları sıskacık olur, altlarına genelde converse tarzı ayakkabılar giyerler. Göz farı olarak simsiyah tonlarını tercih ederler.Hee ne diyordum "çok güselsinn" lafının Emo'lar tarafından üretildiği söylenir.

BSG; “Bugün öğrendim, taze taze sunayım size; bi siktir git” miş.

CAPS YOK MU? ; Kameradan, fotoğraf makinasından bir görüntü istiyorlar arkadaşlar kimi zaman. Anlattığınız durumu, hali, vaziyeti, mekanı, yediğiniz yemeği anlattığınızda ya da “ben bugün bir bikini aldım” dediğinizde “caps isteriz “ diyorlar. Ben de” aa gerçekten mi?” demek istiyorlar gibi bir şey sanmıştım; değilmiş. “Bize lütfen bir fotoğraf göster” demek isterlermiş meğer. Bu caps isteme olayı önce yediğiniz yemekle başlar ardından külot, bikini ve tüm vücudunuzun capsini istemeye kadar gider..


KLAVYE DELİKANLISI
: İçinde Türk-kürt tanımı geçiyorsa, İslam- Din- türban geçiyorsa hemen atlayan tipler bu gruptandır. Sanal alemde saklanabildiği kadar saklanır, içindeki nefreti, kini, küfürü kusarlar. Kendi düşüncesinde olmayanlardan nefet eder, ezmeye çalışır, yargılarlar. Gerçek hayatta çok asosyal tipler olabilirler. Siz siz olun sakın klavye delikanlısı grubuna katılmayın.

NEFES ALSIN YETER: Erkekler bunu aradığı kadın özelliklerinde söylüyorlarmış: yoksa nefes darlığı olan falan yok, çok şükür. Ölen de yok.Kimisi der" uzun boylu, ince belli olsun" kimisi " ben ille de sarışın derim". Ufak şeylerden mutlu olan ve detaylara girmeyen bir erkek gelir "Bırakın bunları, nefes alsın, canlı olsun yeter!" der ve o günden sonra nefes alan bütün kadınlar kendileriyle gurur duymaya başlar.

11 yorum:

  1. caps yok mu'yu az önce gördüm şimdi öğrendim o_O

    YanıtlaSil
  2. bsg'yi bilmiyordum, pek güzelmiş:)

    YanıtlaSil
  3. "nefes alsın yeter", kadın vs farketmez, erkek, hayvan en olursa anlamındadır...

    YanıtlaSil
  4. Evet sosyal ağlardaki en çok mal oranı Friendfeed'de(Ay birisi bu yorumu görüp "atarlanmasın" şimdi?).

    YanıtlaSil
  5. Hani AMK derler ya...

    YanıtlaSil
  6. bu söylemlerin hemen hepsi inci sözlük kökenlidir. inci sözlük'te icat edilmişlerdir.

    YanıtlaSil
  7. inci sözlük kökenli olabilir de ; benim tek bildiğim yer burasıdır. Bir de twitter.))

    YanıtlaSil
  8. inci sözlük ne alaka ki! hiç sanmıyorum.

    harika bir özetleme olmuş. İznin olursa ben de bunu bir yazımda paylaşmak isterim. Bunu sürdür ama el altında kullanma kılavuzumuz olsun :)))

    YanıtlaSil
  9. Bir kaç ekleme yapayım :)

    Gideri var lafının çeşitleri var:
    - yoklukta gider
    - ekmeksiz gider
    - her türlü gider

    "Stayla" tamamen apaçi jargonu. İngilizce style'dan gelip, Türkçe "tarzı"na gider.. yani küçük Emrah gibi değil de "Küçük Emrah tarzı" manasında aslında

    sonunda "piç" ve "panpa" olan bir çok laf gibi "Özet geç piç" de inci sözlük jargonudur.

    "caps yok mu"nun kullanımı da çoğunlukla "caps yokmu beyler" şeklinde olup inci sözlük'de sık sık kullanılsa da aslında korsan film linkleri dağıtan forumlardan türemiş bir laftır. filmin kalitesine ve görüntüsünü görmek için filmden 1-2 kare ekran görüntüsü (screen shot) isteme durumunu ifade eder :)
    özet geç piç diyenler için: buradaki caps, capture'ın kısaltması oluyor.

    BSG ise tamamen ekşi sözlük jargonu, bir de BSGÇK versiyonu var ki daha etkilidir. "Bi Siktir Git Çay Koy" manasında

    "Nefes alsın yeter" lafıda korkutan bir hal alarak bir adım öteye taşındı şöyleki: "Öldükten sonra 4 saat daha gideri var"
    Şair burada kadavranın 4 saat daha sıcak kaldığını anlatmaya çalışıyor

    thx/brgds
    Bora

    YanıtlaSil
  10. Bora, son kısım hariç teşekkür ederim..) tüylerimi ürpertti de..

    YanıtlaSil
  11. hepsi incinin eserleri.

    YanıtlaSil